Dersin Adı | Sosyal Medyada Grafik Uygulamaları |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MGT 225 | Güz/Bahar | 1 | 2 | 2 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı sosyal medyada grafik uygulamalar yapabilmek için gerekli temel yazılımları tanıtmak, yayınlanacağı mecraya uygun görselleri oluşturmaya olanak sağlayan teknikleri öğretmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersin içeriğini, sosyal medyaya yönelik grafik üretim süreçlerinin temel adımları ve farklı platformlarda nasıl uygulandıkları oluşturmaktadır. Öğrenciler, derste aldıkları teorik altyapı ve pratik bilgilerin uygulamalarını laboratuvar ortamında yapacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı ve değerlendirme kriterleri hakkında bilgilendirme. . | Mobil Medyada Grafik Tasarımcının Galaksi Rehberi Yazar: Özgür Alican Bölüm 1 |
2 | Temel örnekler. Uygulamalar için kullanılacak yazılımların tanıtımı. | Çeşitli mecralardan örnek sm araştırılması |
3 | Sosyal medyadaki grafik uygulamalar için altyapı hazırlığı ve teknik özellikleri. Proje 1 tanımı ve uygulama. | Proje 1, 2 ve 3 için gerekli malzemelerin toplanması |
4 | Facebook, Twitter, Linkedin, Instagram gibi popüler sosyal medya ağlarında kullanılan grafik uygulamaların incelenmesi | Proje 1 uygulama |
5 | Sosyal medya platformlarındaki grafik uygulamaların teknik özellikleri | Proje 1 uygulama |
6 | 1. uygulamanın teslimi ve 2. proje için örneklerle bilgilendirme. | |
7 | Seçilen kampanya teması dahilinde sosyal medya markalaştırma uygulaması 2. | Proje 2 uygulama |
8 | Proje 2 uygulama ve örneklerle projenin geliştirilmesi. | Proje 2 uygulama |
9 | Proje 2 uygulama ve kampanya çalışmasının SM mecralarına özel geliştirilmesi. | Proje 2 uygulama |
10 | Proje 2 teslimi. Proje 3 için örneklerin incelenmesi. | Proje 2 uygulama |
11 | Seçilen kampanya teması dahilinde sosyal medya markalaştırma uygulaması 3. | Proje 3 uygulama |
12 | Proje 3 uygulama ve örneklerle projenin geliştirilmesi. | Proje 3 uygulama |
13 | Proje 3 uygulama ve örneklerle projenin geliştirilmesi. | Proje 3 uygulama |
14 | Proje 3 teslimi | |
15 | Uygulamaların portfolyo haline getirilmesi ve sunumu | Mobil Medyada Grafik Tasarımcının Galaksi Rehberi Yazar: Özgür Alican Bölüm 2 |
16 | Dönem sonu değerlendirmesi |
Ders Kitabı | Mobil Medyada Grafik Tasarımcının Galaksi Rehberi |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 |
Proje | 3 | 75 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 | |
Proje | 3 | 10 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 104 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Grafik Tasarım alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak | X | ||||
2 | Grafik Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yenilemek, yaşam boyu öğrenme prensibi kazanmak, edindiği bilgileri yenileme ve geliştirmeyi hedeflemek | X | ||||
3 | Tasarım becerilerini, ulusal ve uluslararası çalışmaları araştırarak ve üretilen tasarım ürünlerini sürekli inceliyerek analiz yaparak arttırmak. Bunlardan çıkarımlarını kendi tasarımlarında uygulamak. | X | ||||
4 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak. | |||||
5 | Kendi alanında tasarım bilinci ve sorumluluğuna sahip olmak, bu bilinci tüm ortak paydaşlara aktarabilmek. | |||||
6 | Kendi alanında teknolojiye yeteri kadar hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak. | X | ||||
7 | Mesleki olarak Tasarım ve Sanat eğitimi almış bir birey olarak, içinde bulunduğu toplumun bu konularda bilinçlendirme sorumluluklarını yerine getirme arzusuna sahip olmak, çevresini bu konuda aydınlatmak. | |||||
8 | Yaptığı işin toplam fayda da kendi ulusuna yapacağı katkının bilincinde olmak ve toplumsal aidiyet duygusunu yaptığı işe yansıtmak. | |||||
9 | Yaratıcı ve üretken bir sanatçı/tasarımcı adayı olabilmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest